Blogul lui Gabitz

Experiment vegetarian la Finelli’s

Posted on: August 31, 2010

Din pura curiozitate am acceptat intr-o vineri seara acum doua saptamani sa merg impreuna cu @Geea si @AlinaMereuta la o seara vegetariana, organizata de Societatea Vegetarienilor din Romania (SVR) la restaurantul Finelli’s.

Nu sunt adepta vegetarianismului, consider ca cei care sunt vegetarieni dezvolta in timp carente de vitamine si alte minerale diverse, dar chiar am vrut sa experimentez si sa vad daca intr-adevar „legumicolele”, cum le spun eu, pot avea gust.

Lista de ‘bunatati’ era destul de interesanta, asa cum suna pe site-ul SVR:

„Bucate sanatoase, apetisante si delicioase, la discretie! Alege ce si cat poftesti, bufetul este pregatit pentru a fi savurat! Se gatesc rulouri de sparanghel, chiftelute de cartofi cu rozmarin, barcute cu dovlecei, caprese, paste primavera, salata valeriana cu nuca si mere, budinca de vanilie si altele. Vino la o sueta intr-o atmosfera prietenoasa. Sa descoperim impreuna bogatia si savoarea bucatariei italiene vegetariene, bazate pe un stil de viata sanatos!”

Ei bine, ajunse la fata locului am avut o surpriza. Chiar au avut gust. Pe langa lista de sus, am mai avut ocazia sa degustam orez cu pesto, ciuperci pane, zacusca de legume, rosii umplute cu orez, dovlecei si ciuperci, si multe si felurite legume la gratar.

La desert am avut prajitura cu mere si lapte de soia cu orez.

Mai jos si imagini cu bucatele neasteptat de gustoase.

In topul meu personal conduc ciupercile pane, care aveau un gust incredibil, chiar daca amestecul pentru pane nu continea ou, ci doar faina si apa minerala. Apoi orezul cu sos pesto si busuioc, pastele delicioase primavera si pastele cu sos de pesto, si legumele la gratar. Nu m-a dat pe spate ruloul cu sparanghel, si n-am reusit sa recunosc care erau chiftelutele de cartofi.

La capitolul impresie artistica mi-au placut barcutele cu dovlecei – dovlecei scobiti si umpluti cu un amestec de legume: mazare, ardei, ciuperci, porumb, vinete, masline verzi, rosii si patrunjel, si cu o ‘vela’ interesanta din felie longitudinala de morcov. Neasteptat de savuroasa a fost si combinatia de caprese infasurata in busuioc si cu rosie cherry.

Am avut ocazia sa discutam cu Alina Tuica, organizatoarea evenimentului, care ne-a dezvaluit si o surpriza viitoare pe care o pregateste SVR: un workshop de dulciuri tot vegetariene.

De la dl. Alberto Finelli, patronul restaurantului, am aflat ca aceste specialitati pot fi regasite in meniul restaurantului, deci le puteti savura oricand.

Mi-a placut, si prin urmare cred ca urmatorul experiment pe care-l voi face va fi sa merg la un eveniment cu raw food. Dar asta dupa o vizita la Genin, pentru frigaruile de berbecut si faimosul desert Ashtalia:)

Va las sa va delectati cu imagini obtinute prin amabilitatea Alinei Tuica.

[Sursa foto: Alina Tuica]

8 răspunsuri to "Experiment vegetarian la Finelli’s"

Ma bucur ca ti-a placut. Dar cum deja ma cunosti, stii ca am intotdeauna ceva de comentat. Ce sa fac…asta-i cusurul meu. :))
Ai gresit intr-un singur loc. Aici: „Nu sunt adepta vegetarianismului, consider ca cei care sunt vegetarieni dezvolta in timp carente de vitamine si alte minerale diverse.” Din cate stiu, nu dezvolta nici un fel de carente. Absolut tot ce are organismul nevoie, se gaseste in fructe si legume. 🙂 Ideea e sa stii cum sa le combini.
Sper sa nu ma insel. 😛

:)) Posibil sa fie adevarat. Eu raman la parerea mea, ca trebuie sa mananci de toate (adica si carne, oua si branzeturi) ca sa ai un organism sanatos 🙂

De acord cu Sorin, nu e nimic in carne ce nu poti obtine din legume si fructe. Uite un tabel cu vitamine, minerale, fibre si proteine pe care le poti obtine din diferite surse non-animale:

http://www.healthalternatives2000.com/vegetables-nutrition-chart.html

Eu nu am zis doar de carne, ci si oua si branzeturi.

Pai si ouale si lactatele contin aceleasi lucruri, in principal proteine si calciu, care se gasesc si in legume (cf tabel). In schimb scapi de colesterolul si grasimile saturate pe care le gasesti din belsug in lactate si oua. 😉

Felicitari pentru faptul ca ai participat totusi la acest eveniment, chiar daca ai spus ca nu esti adepta unui regim alimentar vegetarian. 🙂 Eu sunt vegetariana, iar tot ceea ce se gaseste in carne poate fi inlocuit cu legume, fructe, tot soiul de alte alimente pe care inainte nici nu le bagam in seama pentru ca imi era mai usor ca la micul dejun sa infulec un sandvis cu sunca presata si eventuala niste branza feliata. Odata cu aceasta schimbare am renuntat si la toate alimentele procesate si care contin ingrediente care nu trec testul strabunicii (iti imaginezi ca mergi cu ea in supermarket si daca se mira ce e ala acid ascorbic sau guma arabica, atunci e clar ca nu trebuie sa cumperi produsul respectiv).

Multumesc 🙂 Da, sunt deschisa la idei noi, experimentez si aleg ce mi se potriveste. Si eu am eliminat mezelurile de ex, si carnea de pui si porc de la supermarket. Interesant testul strabunicii, o sa-l aplic si eu 🙂

Hmmmm … a experimenta e absolut fantastic atat timp cat nu se refera doar la mancare. Iti deschide universul.

Cat despre vegetarieni … o alta forma de extremism si dereglare la mansarda in opinia mea. E bineinteles necesar sa alternezi, sa incerci de toate, dar ideal e probabil sa fii balansat. Eu personal nu am auzit nici un vegetarian care sa fi facut schimbarea din motive care sa ii onoreze. Ori grasi puturosi care nu-s in stare sa faca sport si cauta calea usoara, ori slabanogi obsedati de silueta. Imi plac ein schimb trendul Vegan al prietenilor americani. Astia chiar cred in ceva anume si platesc pentru asta.

Dar a incerca un regim limitat (in timp) bazat doar pe legume si fructe este o experienta absolut necesara si probabil ca te-ai grabit un pic cand ai spus ca nu te asteptai sa gaesti gust in mancare vegetariana – e adevarat ca erai un pic mai tinerica, dar tot ai prins perioada comunista cand chiar eram mari experti in tot felul de salate si tofu-uri si foarte, foarte putine produse animale, caci erau scumpe. Si chiar era totul super gustos. Mult mai gustos decat acum .. in era produselor organice.

Deci, ma bucur ca incerci … si ca ai satisfactie. Cand scrii si despre celelalte lucruri pe care le-ai mai experimentat in ultimul timp si ti-au stimulat simturile?

Ciprian

Lasă un răspuns

