Blogul lui Gabitz

Cursul de tehnica foto de la Dalles

Posted on: Septembrie 4, 2009

Anul asta am absolvit si eu cursul de tehnica fotografica de la U.P. Dalles, sustinut de domnul profesor Mociornita. Chiar mi-a fost foarte util, am cunoscut multi oameni de calitate si pasionati de fotografie, si (zic eu) mi-am imbunatatit tehnica foto. Aflasem de pe site-ul UP Dalles ca incepand cu anul asta se schimba formatul cursului. Azi am citit pe grupul de Yahoo Dalles2009 ca agentia PhotoCAMI, cea care furniza serviciile de invatamant pentru curs (suport de curs, aparatura, sponsori, etc) a hotarat sa nu mai asigure aceste servicii.

Din spirit de solidaritate pentru fotografi/viitori fotografi, reproduc mai jos comunicatul primit, care este preluat direct de pe site-ul agentiei

Deoarece spatiul alocat cursului de Tehnica Fotografica de la subsolul U.P. Dalles este insalubru, plin de igrasie si fara aerisire, Agentia de Informatii Cami a hotarat sa nu mai asigure servicii de invatamant pentru respectivul curs.

Aparatura, materialele documentare pentru curs, programa de invatamant, profesorul Dumitru Mociornita, forumul cursantilor, sponsorii, nu vor mai fi la dispozitia unor viitori cursanti de la U.P.Dalles.

In cazul organizarii unui alt curs foto, U.P.Dalles urmeaza sa asigure un spatiu corespunzator si sa obtina acreditarea pentru acesta, pentru noua programa, pentru dotare si pentru profesori.

Recomandam celor care doresc sa se inscrie sa verifice existenta acreditarii noului curs foto deoarece formalitatile dureaza iar pana in prezent nu s-a facut nimic in acest sens.

U.P.Dalles fara sa ne anunte, a incheiat deja conventii cu o serie de persoane care doresc sa profite de notorietatea cursului pe care l–am creat si l-am popularizat timp de 10 ani.

Orice reclama directa sau mascata pentru un viitor curs foto, care va face referire la activitatea si notorietatea cursului Agentiei de Informatii Cami sau a profesorului Dumitru Mociornita o consideram inoportuna si o vom denunta ferm.

Prezentul comunicat poate fi preluat si pe siteurile foto si blogurile fostilor cursanti.

Agentia de Informatii Cami.

6 răspunsuri to "Cursul de tehnica foto de la Dalles"

Chiar nu reușesc să identific rostul unui asemenea comunicat… Mi-e greu să cred că numele d-lui Mociornița poate fi amestecat cu un anunț „plin de spume”, anunț care are caracteristici de șopârlă. Hai să vedem:
-din varii motive s-a oprit colaborarea;
-la (cel puțin) trei-patru ani de când există cursul, brusc se observă „insalubritatea” și igrasia de pe pereți; or fi apărut peste noapte?
-dacă totuși organizatorii (de la Universitatea Dalles) doresc să vină în întâmpinarea doritorilor și să continue cursul de formare: hai să punem bețe-n roate, aruncând cu… îngrășământ.
Acestea fiind zise, aș fi curios de *ambele* fețe ale medaliei. Prezentarea unei singure părți e cam… tendențioasă.

Eu am inteles ca e un conflict intre Dl. Profesor si viitorii organizatori ai cursului si mi s-a parut util sa prezint situatia pentru viitorii cursanti. Cand va aparea replica celeilalte parti, o voi reproduce aici, ca sa existe un echilibru.

Exista un raspuns al celeilalte parti:

Raspunsul Universitatii Populare “Ioan I. Dalles”
cu privire la Comunicatul profesorului Dumitru Mociornita

Regretam faptul ca, dupa 10 ani de colaborare, domnul profesor Dumitru Mociornita a postat pe site-ul sau un comunicat plin de erori si foarte tendentios încercand sa induca în eroare cursantii institutiei noastre si sa prejudicieze imaginea construita de peste 70 de ani de catre personalitati ale culturii noastre, academicieni, profesori, referenti.
Cu privire la aceasta nedorita situatie precizam urmatoarele:

Cursul de fotografie este acreditat de catre Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si al Familiei, în colaborare cu Ministerul Educatiei si Cercetarii si Consiliul National de Formare profesionala a Adultilor prin AUTORIZATIA. înregistrata în Registrul National al Furnizorilor de Formare Profesionala a Adultilor, cu nr. 40/16/08.01.2007.

Diplomele eliberate de Universitatea Populara “Ioan I. Dalles” sunt recunoscute atât pe plan national cât si pe plan european.

Corpul de lectori al cursului de fotografie este compus din:

Luca ACHIM,
Radu BADOIU,
Catalin SAVULESCU,
Francisc VAIDA,
Dinu LAZAR,

Lectorii – personalitati remarcabile – cu studii de specialitate precum si cu o bogata experienta profesionala în domeniul fotografiei recomanda calitatea exceptionala a cursului pe care îl organizam.

Cursul de Fotografie are o traditie de peste 40 de ani în cadrul institutiei noastre.

Mentionam ca Universitatea Populara “Ioan I. Dalles” nu a beneficiat de nici un contract de sponsorizare din partea vreunui agent comercial.

Orice informatie care prejudiciaza calitatea cursului de fotografie organizat de Universitatea Populara “Ioan I. Dalles” este inexacta si regretabila.

Pentru orice informatie va stam la dispozitie.

Telefon: 021 314 66 37, email: secretariat@updalles.ro

Director prof. univ. dr. Nicolae Sacalis

poate sunt subiectiva, pentru ca si eu am facut cursul cu domnul mociornita, dar in vara lui 2009 am vazut doar cum un om care a muncit 10 ani pentru a face renume acestei universitati a fost inlaturat pentru ca alti „maestri” salivau dupa cursul lui.

banuiesc ca si domnul mociornita i-a lasat sa faca asta, pentru ca obosise sa aiba singur de-a face cu sutele de studenti – dupa cum vedeti acum fac 5 oameni ceea ce el a facut singur ani la rand

sa nu ma intelegeti gresit: pentru domnii care tin acum cursul foto la dalles aveam numai stima pana anul acesta. ar fi putut fara indoiala sa faca propria lor scoala de fotografie daca ardeau de nerabdare sa-si impartaseasca cunostintele – dar e mai simplu sa vii peste ce a facut altul decat sa muncesti tu si s-o iei de la zero, nu-i asa? ei bine, anul acesta, parerea mea despre maestrii fotografi care predau acum la dalles s-a transformat din buna (cum era) in proasta (cum o sa si ramana).

nu mi-as fi inchipuit de la o somitate ca dinu lazar sa ajunga sa se implice si apoi complaca in aceasta situatie. criza i-a zapacit pe toti de cap.
apoi, cand am auzit ca lucrarile pe care francisc vaida ne-a dat dat note de 9 si 10 la examene, in toamna, acum au fost discutate cu noii studenti si facute „de rahat”, mi s-a facut lejer jena…

evident ca scoala isi apara renumele: universitatea in sine nu face decat sa isi vada de treaba proprie: sa legalizeze diplome si sa scoata profesori de unde o sti.
comunicatul scolii reprezinta o pozitie de autoaparare fireasca, dar adevarul e ca spatiul era insalubru si cand am facut eu curs acolo. poate s-a mai schimbat ceva intre timp. macar atat.

in fine, ma bucur ca eu una sunt o pata de culoare in lumea asta in care toti au pozitii „obiective” si neutre: deh, foame mare, mon cher.

Buna, Alina a si fi si eu interesata de suportul de curs al domnului Mociornita, crezi ca se poate sa ma ajuti.

Multumesc anticipat.

Ce modalitate dimbovitzeana de a prezenta lucrurile.
Nu saliveaza nimeni dupa cursul ala, domnul M a plecat si nu l-a dat nimeni afara si cei de la Dalles, ( din motive de politete, inca de politete, desi evident nu ar merita, nu dau amanunte) au cautat o solutie sa continue cursul cu alti profesori.

Asa cum este creionat, cursul este imposibil de facut de un singur om, decit daca intr-adevar calitatea este la pamint si nu conteaza configuratia didactica.

Sigur, cursul este de fotografie si nu de morala sau de exercitiu de gindire, si nici de corectitudine in analiza unei situatii, asa ca un text ca asta de sus se inscrie perfect in lumea foto romaneasca de azi, in care astfel de exemple de gindire sunt regula. Deci, cursul a fost bun, daca a taiat neuronii, e perfect…

Lasă un răspuns

