Blogul lui Gabitz

Greseala celor de la Audi

Posted on: Iulie 19, 2009

Sunt mare fan al brand-ului Audi. Imi place faptul ca brandul lor se bazeaza pe tehnologie (slogan-ul lor e „Progres prin tehnologie”) dar si pe design. Imi place ca e printre marcile auto de top si ma bucur de fiecare data cand castiga premii pentru design, fiabilitate sau motoarele pe care le produc, sau premii la competitii de top cum e Le Mans. Urmaresc campaniile de publicitate pe care le face Audi , citesc despre orice masina noua pe care o produce, si visez sa merg la Audi Museum Mobile din Ingolstadt. Am vrut la un moment dat sa ma angajez la Porsche Romania, dar nu stiam germana si oricat m-am chinuit, n-am reusit s-o invat, asa ca am trecut peste. Am fost la Salonul Auto de la Paris ca sa vad in premiera Audi S4 si conceptul A1. M-am bucurat foarte tare cand Audi a initiat Campania Generatia A4 pe bloguri, cand 10 bloggeri au primit un A4 pe care sa-l testeze, si am citit cu sufletul la gura toate review-urile lor. Masina pe care mi-o doresc e un Audi A3, dar pana sa mi-o iau sunt foarte fericita cand mai conduc A6-le fratelui meu, care o are de 5 ani si de care e foarte incantat. Prietenii stiu cat de ahtiata sunt dupa marca si-mi iau de ziua mea masinute Audi. Iar daca as lucra la Saatchi&Saatchi, cu siguranta mi-as trece in semnatura la Lovemarks si Audi 🙂

Ce mai, cred ca v-ati prins ca tin foarte mult la brandul asta. Si de-aia m-a intristat enorm si chiar m-a durut cand am citit la Bobby Voicu pe blog ca el nu mai suporta brandul Audi, din cauza celor de la reprezentanta din Romania. Poate Bobby ne va spune vreodata ce s-a intamplat, dar daca el s-a suparat atat de rau, cred ca a fost ceva serios.

Ce nu inteleg eu e cum au lasat cei de la Audi din Romania sa se intample asa ceva. Cand esti o firma cat de cat deschisa la new media, fapt demonstrat deja cu campania A4, ar trebui sa te gandesti ca ai o problema daca nu ai fost fair cu unul din cei mai mari influentatori din online si daca acesta a ajuns sa scrie de rau despre tine. Nu ma pricep sa estimez cum si cat afecteaza asta imaginea brandului (stiu ca multi spun ca cei care au Audi nu stau pe bloguri, si ca cine are 40-60k EUR sa-si ia un Audi nu se uita la ce scrie X sau Y din online), dar eu zic ca sigur o afecteaza. Pentru ca vreo 1500 de oameni sunt abonati la blogul lui Bobby. Si sunt vreo 3300 care il urmaresc pe Twitter, deci mari de sanse ca oamenii sa vorbeasca despre asta. Iar daca cineva care se gandeste sa isi ia Audi afla asa ceva si intreaba ce s-a intamplat, apoi sunt mari sanse sa renunte la Audi si sa se duca la Mercedes. Sau la BMW. Sau la orice alta marca.

In plus, Audi are o imagine destul de buna in Romania. Nu e privita nici ca masina manelistilor (poate Q7 sufera aici un pic), si nici nu cred ca e in top la masini conduse de soferi indisciplinati. Ba chiar A6 de exemplu e foarte apreciata si aleasa de managementul companiilor pentru executivii de top. Deci capitalul de imagine e bun. Masinile sunt excelente. Si-atunci? De ce ne faultam singuri? De ce stricam cu o fapta ceea ce s-a construit in ani de zile de munca? De ce sa nu-l avem pe omul asta de partea noastra, si nu impotriva?

Deci, Audi Romania, ce facem? Fiindca eu in continuare o sa raman fan al marcii, frate-meu la fel, si sunt convinsa ca si ceilalti posesori de Audi vor ramane, dar singuri nu-l putem convinge pe Bobby ca viitoarea masina pe care si-o ia sau cu care sa „se dea” sa fie tot un Audi.

Etichete: ,

10 răspunsuri to "Greseala celor de la Audi"

Gabita,

Pana la urma, cumperi masina sau serviciul cu clientii? Bineinteles ca modul in care esti tratat de reprezentanta conteaza, mai ales ca pentru reparatii tot la ei te intorci, dar nu cred ca serviciul cu clientii conteaza peste 51% din decizia de a cumpara. Daca da, atunci cumparatorul ar trebui sa se intrebe daca modul in care este tratat chiar valoreaza 40-60K de euro.

Si tinand cont de faptul ca dealerii din Romania monopolizeaza piata auto, daca vrei sa cumperi un Audi si nu vrei sa te deplasezi pana la Oradea sau Timisoara sa cumperi unul adus din Germania sau cine stie de unde, de unde cumperi un Audi nou cu 4 ani de garantie? (presupun ca garantia este de 4 ani ca si aici)

Poate reprezentanta respectiva nu pune mare accent pe modul in care trateaza clientii pentru ca au acest avantaj pe care nimeni altcineva nu il are: oricat de rau ar fi tratati, iubitorii de Audi nu vor cumpara din alta parte un autoturism nou. Pe langa asta, cati manageri din Romania stiu ca marketingul este un proces care se intampla si inainte si dupa ce procesul de vanzare s-a incheiat?

Si acest fenomen, din pacate, este prezent in multe firmulete din Romania. Clientul este respectat pana in momentul cumpararii, nu si dupa aceea. Pana cand insa?

BTW: Imi place blogul tau. Te pup, Dana

Hei, Dana, multumesc!
Da, cred ca adevarul e undeva pe la mijloc. Poti sa-ti cumperi masina de oriunde vrei pana la urma, dar se pare ca e adevarat ca are influenta mare asupra deciziei de cumparare client service-ul.
Nu stiu de alte firmulite, dar eu de la Audi ma asteptam la mai mult…

Acum inteleg eu de ce te-ai dus direct la tuningul facut de ABT. 🙂
Cat despre Audi Romania…nu cred ca sunt baieti rai. Poate i-a prins si Bobby intr-o faza proasta…cine stie…

🙂 Nu m-am dus direct acolo, sunt abonata la Automod si citesc tot, doar ca S4-ul ala arata intr-un mare fel :))
ref. Audi Romania…nu trebuiau sa lase asta sa se intample.

Cine este acest Bobby Voicu, si de ce i-ar pasa cuiva ce crede el?…

Quick answer: Google him 🙂

Am cautat dar n-am gasit nimic…are cumva blog?

In lumea ta a mai aparut cineva!!!:)

Bobby- we don’t know you but you must be somebody if Gabitz is writing about you 🙂

Daca n-as sti ca faci misto as zice ca e grav >:P

aloha gabitz,

cred ca ar trebui foarte bine delimitata zona cu nemultumirile din zona AUDI.
Pe partea de marketing si vanzari oamenii chiar stiu cu ce se mananca si iti ofera corect informatiile de care ai nevoie si mai ales domnisoarele la vanzari sunt superbe.
Pe partea de service, aici incepe nebunia pentru ca sunt varza rau, pacat de VAS-ul ala de 100k pentru ca nu e folosit asa cum trebuie. Problema la ei am inteles ca vine pe partea de salarizare si training (Porsche acum 5-6 ani facea training-uri regulate in Germania, dar au cam renuntat, pentru ca mecanicii pleaca si isi deschid ateliere proprii).
Imi place AUDI, dar apreciez linia exterioara eleganta a Mercedes-urilor.
Nu stiu de ce echipa de design de la AUDI nu lucreaza si la exterior unde sincer sa fiu doar de la distanta mica deosebesc un A4 de A6 sau A6 de A8.
La Mercedes este o delimitare clara a design-ului exterior pentru clasa C , E sau S.
Interiorul de A4 model 2009 si de A6 modelul nou este peste clasa C respectiv noua clasa E.
La clasa mare S-ul de la Mercedes bate cu mult A8-ul atat la interior cat si la exterior.
Nu am introdus in comparatie BMW pentru ca interiorul este mult in urma Audi respectiv Mercedes.
Cum zice o trupa romaneasca de hip-hop: „pentru ca cine stie,stie si cine stie cere”

Una peste alta, va doresc sanatate si bani in buzunar sa luati ultimele modele de la acesti producatori pentru ca fiecare pune accentul pe o anumita zona, iar AUDI imi pare ca aduce echilibru intre nervul BMW-ului si eleganta Mercedes-ului.

Lasă un răspuns

