Blogul lui Gabitz

Viziunea mea despre Optimism

Posted on: Iulie 11, 2009

Plec la mare in vreo 4 ore, asa ca daca tot nu mai am cand sa dorm, macar sa rezolv din restante si sa scriu si eu legat de Optimism2009, care a fost in urma cu 3 zile 😀 A, si sa ma uit la cum a fost la BeerTweetMeet, ca eu am stat doar un pic.

Mai intai sa precizez ca sunt de parere ca este cel mai bine ca la orice eveniment sa te duci fara asteptari. Din experienta proprie, de fiecare data cand am avut asteptari am fost dezamagita; cand m-am dus fara nici un gand mi s-a parut super.

Dar la Optimism2009 am avut asteptari. Asta fiindca tot citisem despre event, fusese gandit si organizat din timp, si ma gandeam ca o sa fie facut ca la carte, adica totul structurat si organizat logic, si o sa acopere tot, de la definitie, statistici, manifestari, cauzalitati, pana la sfaturi practice si exemplificari.

Am fost la event cu Oana si Chris, si mi-a facut mare placere sa-i cunosc acolo pe Buddha si pe Minxieee.

N-o sa spun aici cum a fost la optimism, asta puteti citi la Andu, Sorin Rusi, Hoinaru, Artistu, Raluxa, Phoebs, Minxiee, Copila blonda, Nina-Hotcity, Buddha, Chris. Inregistrarea video n-am gasit-o, v-as fi recunoscatoare daca ati indica-o in comments in cazul in care stiti de ea. Later edit: Cristi Manafu a pus inregistrarile video la el pe blog: 1, 2, 3.

O sa spun in schimb cum m-as fi asteptat eu sa fie 🙂

Deci in imaginatia mea evenimentul ar fi aratat asa:

–          Mai intai, un loc mai informal ca loc de intalnire, si decorat cu afise optimiste. Pentru mine cea mai pregnanta exprimare a optimismului o are floarea soarelui, am eu un fix cu asta. Floarea-soarelui proiectata pe cerul albastru-albastru 🙂

–          Apoi, un intro in care spectatorii sa fie cumva relaxati, vrand-nevrand, sau sa fie implicati cumva in event. De ex. eu as fi intrebat cati in sala sunt optimisti (a fost intrebarea, dar mult mai tarziu in cadrul discutiilor) si ce emblema ar considera ei pentru a reprezenta optimism-ul, si de ce;

–          Apoi detaliile de care spuneam:  ce e, cum e, care sunt statisticile, etc etc. Si sa ti se indice cativa pasi de baza pentru a fi mai pozitiv, si implicit  mai optimist – aici ma asteptam sa fie ceva structurat si organizat gen cum e prezentat in articolul asta, pe care l-am citit de pe Twitter cu o seara inainte de eveniment, la Dragos Roua11 Steps to a more positive you.

–          Apoi sa se spuna despre autosugestie-care mie mi se pare un lucru de baza- si cum poti sa iti inspiri singur optimism cand ai nevoie, si ca de fapt e bine sa te programezi sa fii optimist, iar cand simti ca esti in pericol sa aluneci pe panta pesimista, sa-ti dai niste auto-suturi mentale si sa-ti revii 🙂

–          Si sa se adauge ca hobby-urile sunt o mare sursa de optimism;

–          Si sa ni se spuna sa ne inconjuram de oameni optimisti;

–          Si sa se spuna chestii amuzante sau bancuri, sa fie mai mult fun;

–          Iar apoi la partea practica sa vina invitatii si sa dea fiecare exemple personale sau sa spuna viziunea fiecaruia despre optimism.

Deci, nu spun ca evenimenul n-a fost ok, nici gand. Nu ma leg de asocierea cu pufuletii-mi-e egal daca evenimentul a fost campanie pentru Gusto sau nu. Doar ca dupa parerea mea a fost prea serios ca ton. Si cadrul a fost prea serios. Si n-a acoperit tot ce se putea. Iar sfaturile practice de baza au venit abia la sfarsit, in prezentarea Ancai Banita – Kit instant de optimism, cand nu mai ramasesera prea multi din cei prezenti initial.

Am facut si un idea jam de la event, pentru ca au fost foarte multe idei bune, care merita retinute, trecute prin filtrul gandirii, si aplicate:

–          „Optimismul inseamna sa te uiti la ceva si sa nu vezi lucrul ala, ci sa vezi tot drumul pana la el.[…] Viata este o gramada de experiente, e bine sa te gandesti permanent la drum si pe cine iei cu tine la drum.[…] Priviti viitorul cu incredere ca ceva va va iesi” – Bobby Voicu

–          „Citind povestile altora te incarci cu energia lor; povestile sunt o sursa de optimism – pretuieste-le, cere-le, da-le mai departe, spune-le” –  Cristian Lupsa

–          „Trebuie un pic de exercitiu […] noi suntem sursa optimismului; sa ne-aducem aminte de mai multe lucruri care ne-au iesit bine” – Cosmin Alexandru

–          „Tratamentul pentru optimism este administrarea de vesti bune. […] Citatul din W. Churchill,  „Sunt un optimist. A fi orice altceva este inutil” – Dragos Bucurenci

–          „Aruncati-va de fiecare data cand va temeti de ceva” – Anca Banita

Am lasat pentru final emblema mea pentru optimism 🙂

Floarea soarelui

Floarea soarelui

De aici

A voastra care e? 🙂

Etichete:

11 răspunsuri to "Viziunea mea despre Optimism"

Ceva video am pus eu…dar mai mult cantarile:)

Sa ne mai intalnim si la alte evenimente. Trebuia sa fi venit la beertweetmeet. Banuiesc ca ai vazut poze si filmulete…

Poate la urmatorul BeerTweetMeet 🙂 Am venit dar am stat putin, fusesem la alta petrecere. Da, filmuletele sunt de nota 20…a fost o distractie pe cinste

Vai, ce tare! Eu dupa Optimism am plecat la ziua unei prietene careia i-am dus un buchet mare de floarea soarelui!

mai nu vreau sa iti tai din optimismul suplimentar obtinut dar asa cum vb: optimismul e o stare pe care o ai sau nu.

A incerca sa-l induci e ca si cum ai vrea sa te imbeti cu bere fara alcool.

see u on Friday 🙂

Nu e adevarat 😛 Daca nu o ai, trebuie sa ti-o induci. E musai 😉

ti-am furat floarea-soarelui. De la tine direct la mine pe desktop!

Ma bucur ca ti-a placut! 🙂

[…] subiectul si prezentarile au fost foarte reusite. Idei principale din fiecare prezentare au scos Gabitz si Miruna si multi altii… asta e dezavantajul cand scrii la aproape o saptamana dupa […]

Ma bucur daca ai gasit lucruri utile in prezentarea mea:)

Da, foarte utile, multumesc! 🙂

Lasă un răspuns

