Blogul lui Gabitz

UP 3D

Posted on: Iunie 26, 2009

Stiam de filmul de desene animate UP de cand pe Urban Bite a aparut articolul despre Top 10 animatii de vazut anul asta, lista pe care vreau s-o bifez in intregime. Am mai citit si super review-uri pe net despre film, iar faptul ca e facut de Pixar si nota impresionanta de pe IMDB m-au facut sa vreau sa-l vad, si inca in format 3D. Dupa ce m-am enervat fiindca mai nou filmele de desene animate 3D sunt doar dublate, am zis sa dau totusi o sansa vocilor romanesti si sa vad despre ce e vorba 🙂

Povestea in mare ar fi urmatoarea: domnul Fredricksen, un batran ramas vaduv, e cuprins de remuscari fiindca nu i-a implinit dorinta sotiei lui de a fi trait intr-o casuta langa Cascada Paradisului din America de Sud, si pleaca cu tot cu casa intr-acolo, propulsat de mii de baloane, cu gandul sa aterizeze cu tot cu casa fix langa cascada. Ce nu stie domnul Fredricksen e ca nu e singur, pe veranda casei ramanand un pusti din cartier, gen boy-scout, care urmareste sa ajute un batran si sa-si completeze astfel colectia impresionanta de insigne – dovezi de ‘good deeds’, si de-aici incepe aventura…un erou explorator uitat, pasari preistorice, inventii, un dirijabil condus de…caini, plus alte nascociri te tin in priza o ora si jumatate.

Acum, stiu ca filmul este foarte aclamat si laudat, dar pe mine sincer nu m-a impresionat. Nu stiu daca a fost din cauza vocilor in romana (cele ale copiilor mi s-au parut reusite, dar socul pe care l-am avut auzind vocea cainelui alpha a fost prea mare. Sunt curioasa cum e in original) sau din cauza ca 3D-ul nu mi s-a parut sa aduca cine stie ce valoare peliculei, dar overall nu mi s-a parut mare lucru.

Dar sa dau si explicatii pentru ce nu mi-a placut:

– povestea trista de la inceput – viata cuplului Fredricksen povestita in 4 minute. Prea trista.

– povestile neverosimile din cadrul povestii mari – aici cred ca sunt eu defecta, imi place ca filmele ori sa fie SF cu totul, ori daca incearca sa para verosimile, macar sa pastreze toate lucrurile la limita posibilului.

– cainii care vorbeau – pe bune, asta chiar m-a socat atat de tare incat dupa ce-am iesit de la film, vazand primul caine real am crezut ca urmeaza sa vorbeasca :))

– transformarea eroului bun, inventiv si cutezator intr-un nebun obsedat de reabilitare personala. Mie-mi place ca eroii buni sa ramana buni pana la sfarsit 🙂

Cam asta ar fi. Poate dupa un timp o sa il mai vad 2D, in original. Poate atunci o sa-mi placa mai mult.

Intre timp, ce sa zic, astept Ice Age 3 🙂

Voi ati vazut UP? V-a placut?

1 Response to "UP 3D"

[…] pe toate ecranele. Si ce fericita sunt ca varianta 3D e subtitrata, nu dublata. Dupa experienta cu UP, nu mai rezistam la inca un desen animat 3D cu voci romanesti […]

Lasă un răspuns

