Blogul lui Gabitz

Mi-am luat SF-uri de la Bookfest

Posted on: Iunie 24, 2009

Am reusit sa ajung in weekend la Bookfest. Mi-a placut ce am vazut, cred ca e mai buna ideea targului de carte in Pavilioanele 13-17 decat in Pavilionul central; cartile parca aveau loc sa respire, si titlurile erau mai accesibile la rasfoit, fiind dispuse pe mai multe randuri. Nu stiu care e parerea generala, dar mie mi s-a parut mult mai bine, pana acum ma invarteam in cerc aiurea in Pavilionul Central, hartile nu reuseam sa le deslusesc, alergam sa gasesc cate o editura ascunsa sub o scara, si tot asa.

Sunt foarte fericita, mi-am luat vreo 6 carti de la Nemira, SF-uri. Acum vreo zece ani sau mai mult eram fan Norman Spinrad – ‘Agentul haosului’ si ‘Jocul mintii’ sunt preferatele mele, dar pana anul asta nu m-a pasionat cu adevarat lectura altor SF-uri. Nu sunt un cunoscator al genului si nici consumator dedicat 🙂 Am mai citit de-a lungul anilor seria Dune, carti de Ray Bradbury sau Isaac Asimov, dar nu la modul serios. De curand am citit Philip K. Dick – Timpul dezarticulat si mi-am adus aminte ca imi place genul, si ca dupa cartile politiste al Rodicai Ojog-Brasoveanu, SF-urile imi sunt cele mai apropiate, fiindca ma fac sa imi dau seama cat de departe poate creierul nostru sa mearga pe calea imaginatiei, si sa inventeze de la limbaje si obiecte la sisteme, civilizatii intregi, arhetipuri, dimensiuni. Mie asta mi se pare de-a dreptul fascinant.

Deci, ce mi-am luat:

– Philip K. Dick  – Furnica electrica, Ubik

– Roger Zelazny – Lordul Luminii

– Jack McDevitt – Exploratorul

– John Brunner – Zanzibar

– Gregory Benford – Timperfect

O sa incep lectura cu ‘Exploratorul’, pentru ca e o combinatie „…intre elementele specifice SF-ului, thriller-ului politist, romanului de aventuri” si pentru ca daca s-ar cere voluntari pentru o expeditie de explorare a altor planete, m-as duce cu ochii inchisi 🙂

Daca va tenteaza vreuna din celelalte carti, dati-mi de stire si v-o imprumut 🙂

15 răspunsuri to "Mi-am luat SF-uri de la Bookfest"

Astept sa le citesti si sa-mi spui ce-mi recomanzi 😛

De mult am vrut sa citesc Ubik. Poate cu ajutorul tau, reusesc 🙂

A, si recomand Zanzibar.

Pai sigur, ti-l dau. Ok, Zanzibar primeste locul 3 atunci pe lista de citit, dupa Exploratorul si Lordul luminii 🙂 Thanks!

Zanzibar e mare cat o carte de telefoane…mie mi-a luat vreo jumatate de an sa il citesc, prin liceu 🙂

eu recomand „Roger Zelazny – Lordul Luminii” din lista asta.
Dick nu prea m-a impresionat niciodata sub forma scrisa, mai mult ca filme (adik Minority Report).
si de Jack McDevitt n-am auzit…

Multumesc, o sa-l citesc atunci dupa Exploratorul. De la Philip K Dick mi-a placut mult Timpul dezarticulat 🙂

da, si mie mi-a placut ideea.
dar in general nu ma prea atrage Dick, poate stilul lui de scris…

si Lordul Luminii e destul de lunga, dar parca mai scurta decat Zanzibar.

[…] In afara de cele 6 achizitii proaspete, ma mai asteapta doua carti de Donald Trump si o carte de Feng […]

Filmele sunt mult mai proaste decat cartile dupa parerea mea. Blade Runner cel putin a fost masacrat total.

„EXPLORATORUL” e superba

„Lordul Luminii” merita neaparat, e o combinatie de mitologie cu religii si SF si are niste personaje incredibile.
Tot de la Bookfest am luat-o, ca si „Ubik” si „Omul din castelul inalt”.
„Ubik” e … neasteptata, ca si „Timpul dezarticulat”. Nici una nu mi-a placut din cale afara.

Apropo, vad ca pe site-ul Nemira inca mai sunt valabile reducerile de la Bookfest.
Imi puteti spune daca merita Gregory Benford – Timperfect, „Furnica electrica” si „Exploratorul”?
(Apreciez f. mult saga-urile gen Dune sau Ender sau „Regina zapezilor”, dar ma dau in vant si dupa Asimov, Vogt sau Gibson – asta ca descriere a gusturilor)

Multumesc pentru tips. Pai deocamdata sunt la Exploratorul, abia dupa ce le citesc pe toate o sa pot sa-mi dau cu parerea 🙂

„Timperfect” de Gregory Benford este interesanta, pleaca de la teoriile privind calatoria in timp. Nu se prea ridica insa la nivelul Dune/Ender ca stil, e mai tehnic, mai „uscat”.
Eu am citit-o sub traducerea de „Natura moarta cu timp”, care mi s-a parut un titlu mai inspirat.

Multumesc ptr replici 🙂

[…] Am citit prima carte din cele 6 cumparate la Bookfest – Exploratorul de Jack Mc Devitt, in original Seeker. […]

Lasă un răspuns

