Blogul lui Gabitz

Lacul Vacaresti

Posted on: Iunie 24, 2009

Sambata am iesit la pozat cu cei de la Bucurestiul meu drag!, pentru prima oara. Am vrut sa merg si cu alte ocazii dar aveau ore imposibile de trezit – sambata dimineata la 5 sau la 8 🙂 Acum am avut noroc, a fost dupa amiaza la 17 😀

Sambata la ora aia era o caldura teribila; ne-am intalnit la metrou Mihai Bravu si cu greu am parasit  racoarea statiei de metrou 🙂 Printre chestiile amuzante de care discutam intre noi asteptand unda verde de la dl. Andrei Birsan – coordonatorul excursiei, era si motivul pentru care pe site ni se ceruse sa ne imbracam neaparat in pantaloni lungi si incaltaminte inchisa (adica acoperita). De la ciulini, urzici sau tantari, pana la … caini si chestii de-a dreptul wild, cum ar fi serpii, oare ce urma sa ne astepte in Delta? 😀

Pe drum spre lac chiar ma gandeam ca n-o sa fie mare lucru (ce poate sa fie asa extraordinar la un lac in Bucuresti?), dar ajunsa acolo m-a surprins total peisajul. Imaginati-va un stadion foaaaarte mare – de fapt cred ca suprafata lacul echivaleaza cu zeci de stadioane (are 189 hectare…) – plin de vegetatie, si cu petice de apa! Ma simteam ca-n povestile cu Harry Potter, ca si cum cineva ar fi facut o vraja sa aduca mlastini pe stadion 🙂

Din cate am inteles, lacul era plin cu apa inainte de 1989; la un moment dat s-a revarsat si a inundat zonele dimprejur, unde erau si locuinte si sere. Dupa Revolutie lacul a fost lasat in paragina, iar acum inca se mai judeca fostii proprietari cu Statul. Toate astea le-am aflat de la un domn care locuia in apropiere, mirat sa vada ca o ceata de circa o suta de persoane au venit pe lac sa faca poze. Despre istoria lacului am gasit un articol in Dilema Veche aici

Dar sa revin la peisaj…dupa parerea mea…incredibil. Balti inconjurate de vegetatie, stuf si izma salbatica foarte frumos mirositoare, libelule cat palma, pasari salbatice care se invarteau prea repede pentru aparatul meu foto 😀 Si toate astea fix langa o zona industriala, un complex rezidential si un hotel cu multe stele…nu e incredibil? 🙂

Pesti nu am vazut, dar am inteles ca sunt, si am mai aflat ca digul care traverseaza longitudinal lacul separa baltile de peste – de o parte – rapitori gen crap/stiuca, de cealalata parte – caras si rosioara. Putinii pescari pe care i-am intalnit pe lac nu erau totusi prea fericiti de capturi.

Ce-am mai fotografiat:

– Dupa ce m-am chinuit vreo 15 minute sa prind o imagine clara a unui fluture de noapte care semana a colibri, am reunutat.

– M-am mai chinuit la o gargarita pana am simtit ca imi vine rau de la caldura si tocmai bine, fiindca ma si ratacisem de ceilalti. E asa ciudat cand te concentrezi sa faci o fotografie, uiti de tot ce e in jurul tau, timpul se comprima si nu iti dai seama cand trec 20-30 minute.

– O parte din digul de beton ‘presarat’ cu sticla sparta. Mi-a placut cum se vedea in lumina de seara.

Dupa ce am ajuns la capatul longitudinal al lacului, o parte din colegi au ramas pe digul inalt de beton sa astepte asfintitul de soare. Cred ca a meritat asteptarea, am vazut fotografii superbe postate pe site-ul excursiei www.orasul.ro Eu nu mai aveam rabdare inca o ora si jumatate, asa ca m-am indreptat impreuna cu cativa colegi spre iesire – am ajuns undeva intre Brancoveanu si Piata Sudului si ne-am oprit la o terasa sa ne revenim.

Pana la urma caini n-am gasit – decat ai unor locuitori ai blocurilor din apropiere, n-am stat atat de tarziu incat sa prindem tantari pe lac, deci am ajuns la concluzia ca pantalonii lungi si incaltamintea acoperita erau pentru – de fapt impotriva – ciulinilor pasnici 😀

In concluzie, mi-a placut. Nu am ajuns inca in Delta, dar cred ca Lacul Vacaresti poate fi considerat ceva asemanator, la o scara redusa. Recomand totusi iesirea in jur de ora 19 pentru fotografiat (vara), aveti timp sa va plimbati pana la 21 si ceva cand apune soarele – si puteti sa admirati apusul cocotati pe dig chiar la baza hotelului Rin.

Restul pozelor le puteti vedea aici.

6 răspunsuri to "Lacul Vacaresti"

Foarte tare!

Felicitari pentru nou-nascutul blog…:)

sa vezi cu e sa locuiesti akolo.

Foarte interesant, de mult vreau sa merg acolo.

Am auzit la radion intamplator ca a fost acolo in expeditie Cristian Lascu cu o echipa de la national Geographic si su descoperit cu stupoare nustiucate specii de pasari si animale despre care nu credeau ca s-ar gasi la mai putin de 100 km de Bucuresti, inclusiv vulpi si bizami (un fel de nutrii)!

A, si daca vrei delta langa Bucuresti, du-te la Comana, jud. Giurgiu 😉

Se poate, la ce salbaticie e acolo :)) Am auzit de Comana, o trec pe lista de destinatii foto, thanks for the tip 😉

[…] Cum scriam aici, am fost la pozat cu Orasul.ro pe Lacul Vacaresti, weekendul trecut; mi-a placut atat de mult incat […]

nu va luati d zona aia k akolo e cartierul meu.

Lasă un răspuns

